A "beszerezhetetlen" talán túlzó kijelentés. Egyrészt én úgy látom a webboltnál most is van olyan partner, akinél kaphatóra van beállítva:
https://webbolt.hkk.hu/termek/hkk_30/2190#viszonteladonalKaphato
Számos webboltban laponként is meg tudod ezeket venni (Sárkánykő, Novaroll stb).
Valamint a másoidlagos piacon is nagyon sokan adják-veszik ezeket a lapokat, facebookon próbálkozz a HKK lapok adás vétele ill. licit csoportokban.
2026. január 1-től azok a lapok rotálnak ki az Új Nemzedékről, amelyek alján 2022 szerepel. Többet között Roxat céhei, Résfőld, Varázslények és Káoszhorda alfák, Kísértetjárás, Tilretas öröksége és Hordázás zének, és minden promóciós lap ami 2022-es dátummal szerepel. Az URek közül a 2020-as, a narancslapok közül a 2017-es kiadásúak rotálnak. A pontos szabályokat lásd:
https://verseny.hkk.hu/blog/hkk_versenyszabalyok
Ezen az oldalon:
https://www.hkk.hu/ujnemzedeken_hasznalhato_lapok
Naprakészen látod mindig, mit használhatsz ÚN-en, de a pakliszerkesztőben ha a beállításoknál bekattintod az Új Nemzedéket, eleve csak azokat a lapokat fogja listázni, amiket használhatsz.
|
Az anti-mágia valójában 2 képesség:
1.) Nem lehet rá varázslattal reagálni.
2.) Ha >0, kijátszásakor mindkét játékosnak dobnia kell varázslatot.
Ebből az 1-t nem tudja elvenni egy termik, varázslattal nem lehet rá reagálni akkor se, ha van játékban.
Csak a 2.), a dobatás nem működik. |
A döntés jó volt! A kétszínű lapokkal kapcsolatban néha merülnek fel kérdések, és őszintén szólva, ezeket legjobban afféle programozói, vagy matematikusi logikával lehet feloldani
"Ha a lap gonosz jellemű" teljesül-e a feltétel?
A lap mondjuk Raia-Dornodon. Teljesül.
"Ha a lap jó jellemű" teljesül-e a feltétel? Igen.
"Megakadályoz egy lapot, ami nem Charadin"
Egy Charadin-Elenios lapról van szó. Ez Charadin lap? igen. Teljesül a feltétel? nem.
"Ahány különböző színű lapod van játékban"
Számoljuk meg, hány különböző szinű lap van játékban!
Van egy Raia, egy Elenios, és egy Raia-Charadin.
Ez húzósabb eset, mert a Raia-Charadin egyszerre számit Raia és Chara-din lapnak, tehát különbözik is a színe, meg nem is, ez gyakorlatilag egy paradoxon. Erre azt a megállapodást hoztuk, hogy ilyen esetben ezt tekinthetjük különböző színű lapnak, mivel Charadin is (de attól ha számolni kell a különböző színű lapokat, továbbra is csak 1-nek számít). Ha a programozó logikát követjük, a "HKK AI" megszámolja a lapokat, több megoldás is létezik, 3 és 2, ezek közül a kedvezőbbet tekinti.
A lényeg, hogy ilyen nincs a 2 színű lapoknál, hogy el kell dönteni, milyen színűnek tekintjük, egyszerre mindkét színű, és ezt a logikát követve kell a feltételeket kiértékelni.
|
Nagyon szépen köszönjük a jókívánságokat és a visszajelzést is! |
Itt nem is a játék gyorsaságával van a gond, 15 éve se voltak a KF-es tárgyak sztárok.
A paklit alapvetően olyan lapokból érdemes felépíteni, amik valami különösen hasznos dolgot csinálnak (húz, dobat, leszed, kánterel, visszavesz stb) és az esetek többségében ki lehet játszani.
A tárgyaknak van egy kijátszási feltétele, hogy legyen csontod, amit nem triviális teljesíteni. A KF-es tárgyaknak pedig van egy másik kijátszási feltétele is, hogy legyen lény, akire rakhatod. Itt már nagyon nagy az esélye, hogy rossz húzásnál ezek a lapok a kezedben ragadnak, és elveszted a játékot.
Ráadásul a KF-es tárgyak alapvetően a hordozót buffolják, tehát mégcsak nem is olyan univerzális lapok, mint amit a fentiek szerint kívánatosnak tartunk.
Nyilván lehet olyan tárgyakat csinálni, amik nem csontba kerülnek, hanem VP-be, zszbe, vagy akár ingyen jönnek, meg követőt adni melléjük, ami csontot ad, vagy kiváltja a költségüket. De ilyenkor a tárgy már tárgy jellegét veszti el (ha egy buffot VP-ért raksz ki, az igazándiból már egy bűbáj varázslat), és a másik probléma még mindig nincs megoldva, hogy mi van, ha a lényeidet lekánterelték, leszedték, és nincs mire rakni...
Szóval nem, nem tervezzük a KF-es tárgy koncepció visszahozatalát, a fenti okokból. |
_VP és _*
3_VP az a VP ikon belsejében 3.
1 _* az 1 csont. (itt van space az 1 és aláhúzás közt, mivel a szám nem az ikon belsejlében van) |
Hírbe ki is volt irva, a mangorn manafaló kap gyengítést.
A narancslapokat szinte mindig tiltjuk, most is. |
Nincs időlimit, felállhatsz közben nyugodtan, és van feladás gomb is. |
A bármikor tényleg nem ugyanaz, mint az azonnal, de amíg egy forrás szövegét végrehajtjuk, aközben nem jöhet létre kapcsolódó hatás, még akkor se, ha az van ráirva, hogy azonnal. Az azonnal beelőzi a reakciókat és a többi kapcsolódó hatást, de a forrást, amihez kapcsolódik, nem. Ez valóban félrérthetően szereprl a fenti definícióban, javítani fogjuk, köszi az észrevételt! |
A lap teljes működését végre kell mindig hajtani, közben nem jönnek létre kapcsolódó hatások... A bármikor csak annyit tesz hogy a jàték bármely fázisában. |
A különbség talán annyi, hogy a manafaló nyers erő, a 2. körödben nincs okod, hogy ne rakd le, és ne nyerd ki belőle az értéket. A másik 2 lap ugyan nehezen megoldható, viszont körbejátszható, és azért elég költségesek, egy drága lapnak pont ezt kell tudnia. |
Esélyes, hogy az a lap kap legalábbis egy nerfet, más lap nem merült fel. |
Az első 120, de elég csekély a valószínűsége, hogy ezt a limitet elérjük. |
Pontosan. Még a narancslapok képességét is tiltja. De ami játékban van, azt nem. |
A Sarcolásra rakod a jelzőket. |
Igen, ez lehet, hogy így van, és abban is egyetértek, hogy a mező egyfajta biztonságérzetet ad, mindenképp tudsz játszani, nem borítják a fejedre a hegyet is az 1-2. körben, ezért többen szeretik, és nyilván ők nem boldogok, ha egy formátumon tiltva van. Viszont az is tény, hogy legalább ennyien vannak, akik nem szerették a mezőt, mert nem játszhatták miatta a kedvenc paklijukat, mert az 100%-ban megverte, és az sosem jó, hogyha már az első lap felhúzása előtt tudod, hogy kikaptál. Nehéz mindenkinek a kedvére tenni, ezért van ez a kompromisszum, hogy hagyin mezőzhetsz, TM-en meg nem. Az viszont biztos, hogy a TM nem egysíkú, hihetetlen változatosság van játszható paklik terén, talán még sosem volt ekkora. A nyugat-Mo-i versenyről lesz majd beszámoló, ott pl. 1. Tarrgeth, 2. vámpír, 3. hegymélyi+átkozott, 4. goblin, 5. kalandozó, 6. átkozott követő, 7. teknős, 8. kalandozó, 9. építmény, 11. teremtő rakshallion, 12. Zuon. Ez minden, csak nem egysíkú... |
Köszönjük a javaslatokat! Ha visszaengedünk minden szabálylapot és követőt (vagyis azokat, amelyek a legerősebbek) akkor félek, hogy azzal nem a kreatív pakliépítés kap teret, hanem inkább csak szűkülnek a lehetőségek. A mező sem szebbé, kiegyensúlyozottabbá teszi a játékot: egyszerűen csak behoz egy nagyon erős kő-papír-olló effektet, lesznek koncepciók, amik nagyon nagy eséllyel veszítenek ellene, ha ilyenekkel játszol, és szemejön a mező, veszítesz. Szóval akkor vagy nem kockáztatsz (kevesebb féle pakli lesz), vagy kockáztatsz, ha bejön, hurrá, ha nem, akkor szidod a játékot, meg szerencsejáték az egész Szóval ennél egy korlátozott környezetben egészszégesebb a mezőt tiltani, és mindazokat a narancslapokat, amiket nem lehet side-ból kezelni, és csak a mezőtől való rettegés tartja őket távol, máskülönben több paklit húzástól függetlenül megvernének. Ráadásul TM-en amúgy is az a cél, hogy más lapokat lássunk, mint hagyin - beleértve a narancslapokat is! Szóval ha hagyin mindenki a quwarg követővel játszana (ami egyébként semennyire se erős, szóval ez nyilván paradoxon feltevés), akkor azt is tiltanánk TMről.
A tiltott lapokat nem egy adott tulajdonság alapján válogatjuk (pl oltalom), hanem általános erősség alapján. Szóval egy erős oltalmas lapot tiltunk, egy gyengébbet nem.
Ha egy lap valóban rombolja a játékélményt, azt érdekes tiltani (akár hagyiről is, vagy akár ott nerfelni) ebben egyetértek. Csak ez egy eléggé relatív fogalom, kinek mit jelent.
Nagyon sok játékos számára pl. pont a Semleges csatamező játékromboló élmény, van, akinek az, hogy egy lapja sem jön létre, van, akinek az, hogy leblokkolják, vagy az ellenfél végtelent gyógyul, vagy húz, vagy úgy kap ki, hogy még lapot sem tudott kijátszani.
Szóval nem tudom, van-e egyáltalán humánus, meg kevésbé humánus mód arra, hogy veszítesz...
Bár tény, hogyha szép lassan, fokozatosan fogyogat az ÉP-d, és sok lapot játszol ki, az jobb élmény, mintha mondjuk az elején egy agy kifacsarásnak eldobod a kezed és utána tehetetlenül nézed, amit az ellenfél művel. |
Ezt nem igazán értem, miért gond, ha egy pakliban kántereket is hazsnálnak. Ezek a játék részét képezik, ha nincs beleszólásod az ellenfél játékába, és a saját lapjaidat sem tudod megvédeni, akkor milyen játék marad? Nyersz valahogy, mielőtt az ellenfél lapot játszana ki? Mert pl kezdtél és 2. körben kiraksz egy Gorbogot? Miért izgalmasabb egy formátum attól, hogyha 50 féle helyett csak 10 féle paklit lehet játszani?
Ezek a 4 lapos követők, amiket felsoroltál, ugyanúgy játszhatók akkor is, ha nincs minden más kitiltva, és általában azokba is raknak kántert... a -1 lapos kezdés csak annyit jelent, hogy erősebb dolgot csinálnak, mint az 5 lapos követők (ami elvileg megéri a -1 lapot). |
Nem, ld versenybeszámolót is! Csak a paklidban levő lapok számítanak, ha ott max 2-t használsz mindenből, játszhatod a fehér hollót. |
mindegyikben ugyanazt a 30 lapot játsszák, a maradék 20 változik...jó esetben ...
Ha szeretnél erre az állításodra gyors cáfolatot, kezdj el a paklikra kattintgatni, és hasonlítsd össze őket  |
Nem. ha egy lapot egy hatás eredményeképp raksz játékba, az nem kézből kijátszás, és nem számít a hálóba, csak ha az idézési költség kifizetésével, önálló cselekvésként játszod ki. |
Ugyanúgy, ahogy 2 személyesben, rákattintasz a "paklibontás" gombra.
De a HKKonline-ban csak egy dolog teljesen ingyenes, az alfa paklikkal való játék, minden más funkciónak van egy minimális feltétele, hogy az előző 3 hónapban vettél a webboltunkban HKK terméket legalább 6000 Ft értékben. |
És mi van akkor, ha bűbáj paklival játszom? Vagy járjas blokkolóval? Vagy tűzvarázslatos fejbelövőssel? Lerakod ezt, és game over? |
Én adnám azt is! De amennyire tudom, a profiknál nem túl népszerű, ez inkább a kezdők/amatőrök formátuma. És tény, hogy pakliépítés szempontjából jóval korlátozóbb, mint pl. a Tiltott mágia. |
Amióta HKK a HKK, szeretnénk, ha a versenyasztalokon különböző koncepciók szerepelnének, kombókkal, szinergiákkal, és labdába tudnának rúgni az etnikumok, amelyek mindig is a HKK gerincét képezték.
Az egylapos formátum teljesen szembemegy ezekkel a törekvésekkel, alig van etnikum, amit így össze lehetne rakni, alapvetően a legerősebb lapok kerülnének be, és nincs túl nagy változatosság a paklik terén.
Ez IS érdekes játék persze, mint ahogy sokszínűséggel is élvezetes játszani, mindig más lapot húzol, minden meccs más és más. De a pakliépítési, kombózási készség nincs tesztelve (max. hogy képes vagy-e erősség szerint sorba rakni a lapokat), a paklik nem lesznek túl változatosak, sokkal több fog a szerencsén múlni, és a lapok jelentős része ugyanaz lesz, mint hagyin.
Szóval egylapos formátum, a havi 25-30 verseny keretében nyugodtan szervezzen bárki ilyet, és olyan is előfordul, hogy lesz Beholderes verseny is akár ilyen, de hogy Nemzetinek a formátuma soha többé nem lesz ez, az egészen biztos, a fenti okok miatt. |
A draftolàsra ötletem sincs, hogyan lehetne egyszerűen megoldani... Az kb annyi munka lenne, mint a fél hkk online leprogramozása volt. Hagyjunk valamit az offline játéknak is  |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|